Svi koji koriste Google Analytics servis za praćenje posjećenosti svoje web stranice, sigurno su primjetili (pogotovo u 2014.) da izvještaj o ključnim riječima preko kojih su posjetitelji došli na stranicu postaje sve šturiji i šturiji. Večina ključnih riječi nije prikazana, već je grupirana pod “not provided” ključne rijeći. Već se duže vrijeme šuška o tome kako Google izbacuje ključne riječi iz Analytics izvještaja, a sada su već i vodeće svjetske SEO kompanije poput Titan Seo počele pisati o tome.
Utjecaj na SEO optimizaciju web stranica
Ključne riječi preko kojih su posjetioci stigli na stranicu, iznimno su bitan faktor u dodatnoj optimizaciji web stranice, odnosno u prilagodbi postojeće SEO optimizacije rezultatima izvještaja ključnih riječi. Kod profesionalne SEO optimizacije izvještaji Google Analyticsa ne smatraju se 100% pouzdanima (iako vrlo indikativnima), te se koriste profesionalni SEO alati koji će zasigurno i u budućnosti pružati precizne i detaljne izvještaje o ključnim riječima.
Ključne riječi ipak i dalje dostune u Google Analytis-u
Profesionalni web servisi za analizu peformansi i posjećenosti web stranice se plaćaju na mjesečnoj ili godišnjoj bazi i znaju biti poprilično skupi. Prosječni korisnik alata za SEO analizu (vlasnik web stranice) za sada ipak neće biti primoran na skupa rješenja, jer je relativno pouzdan i točan izvještaj o ključnim riječima i dalje dostupan putem besplatnog servisa Google Webmaster Tools. Azimuth Internet web stranice svojih klijenata prijavljuje na Webmaster Tools servis već u osnovnom modelu SEO optimizacije. Povezivanjem Webmaster Tools i Google Analytics servisa moguće je u Analytics-u vidjeti izvještaj ključnih riječi WMT servisa.
Više informacija o izbacivanju izvještaja o ključnim riječima iz Google Analyticsa pročitajte u članku SEO kompanije Titan SEO.